De bedrijfsvoering beleven en communiceren, daar staat Daar&Tegen Bedrijfspartner voor!
Online ondernemen en communiceren via social media worden steeds belangrijker en daarom mochten wij natuurlijk niet ontbreken tijdens de Kracht van Delft op 7 oktober 2013 in onze hometown.
De Kracht van Delft is een jaarlijks evenement vóór en dóór ondernemers, waarbij aandacht wordt besteed aan actuele thema’s en vraagstukken die leven bij de ondernemers in Delft. Dit jaar was het thema: online ondernemen. Hoe online georiënteerd zijn de ondernemers in Delft? Welke kansen en mogelijkheden zijn er op het gebied van online ondernemen? Hierover werden tips, inzicht en inspiratie uitgewisseld.
In Delft is 27% van de ondernemers actief via een webwinkel. Vrijwel alle ondernemers (94%) hebben een website; 88% maakt gebruik van social media. Daarmee loopt Delft voorop (landelijk ligt dit rond de 40%).
In 2014 verwachten Delftse ondernemers 43% van hun omzet direct of indirect te genereren uit online activiteiten. Daarbij zullen de activiteiten enigszins verschuiven van websites en social media naar mobiele websites, apps, online advertenties, e-mail en videochat/videobellen. Als belangrijkste redenen voor uitbreiding van online dienstverlening worden genoemd: meer klanten bereiken, omzetverhoging, betere aansluiting op behoeften van klanten, vergroting klantenbinding en efficiëntievoordelen.